Do kuda je došla turbo reforma s početka rujna?

Do kuda je došla turbo reforma s početka rujna?

Posljednji događaji vezani uz odabir Ekspertne radne skupine (ERS) i Cjelovitu kurikularnu reformu (CKR) opetovano potvrđuju sve kritike o netransparentnosti, manjku političke volje i manipulaciji obrazovnih vlasti koje hrvatska stručna i šira javnost upućuje vise od godine dana, osobito dvama velikim prosvjedima održanima 1. lipnja prošle i ove godine.

Najodgovorniji za zaustavljanje provedbe Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije (Strategije) i CKR kao jedne od mjera je upravo premijer Plenković koji je unatoč svim do sad ukazanim nepravilnostima i greškama koje su učinjene u postupku odabira ERS-a nastavio davati podršku Dijani Vican te je time pokazao da su mu kvaliteta obrazovanja i transparentnost procedura manje bitne od pogodovanja pojedinim interesnim skupinama.

Ipak, kada bi premijer sukladno medijskim najavama smijenio gđu. Vican s čela Povjerenstva time bi pokazao određenu odgovornost prema obrazovnom sustavu i potvrdio da je prepoznao kako je gđa. Vican kočila i ozbiljno ugrozila reformu na što je lipanjskim prosvjedima i upozoren.

Read more

Pozivamo ministricu Divjak da otkrije što se događa s natječajem za ERS i što stoji u provedenoj analizi? Javnost ima pravo znati!

Pozivamo ministricu Divjak da otkrije što se događa s natječajem za ERS i što stoji u provedenoj analizi? Javnost ima pravo znati!

Nakon više od dva mjeseca od prosvjeda diljem Hrvatske na kojima se okupilo 30 000 ljudi s jasnim zahtjevima za smjenom Dijane Vican i Jasminke Buljan Culej te ukazivanjem na netransparentnost procesa odabira članova Ekspertne radne skupine, i dalje nema jasnih odgovora.

Ekspertna radna skupina niti dva mjeseca nakon odabira prvih članova nije formirana u potpunosti te nije riješeno pitanje njezina legitimiteta u pogledu transparentnosti postupka odabira. Također, nakon raspisivanja natječaja za preostalih pet članova Ekspertne radne skupine došlo je do produžavanja roka za odabir za dodatnih 30 dana završno s 3. kolovozom. Postavljamo pitanje – zašto Posebno stručno povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja znanosti i tehnologije nije izvršilo odabir kandidata i ponavljamo zahtjev za smjenom  Dijane Vican koja nije izvršila svoje dužnosti kao voditeljica Povjerenstva.

Read more

Obrazovanje nije VICan!?

Obrazovanje nije VICan!?

Da je obrazovanje loš vic u ovoj zemlji, politička nam vlast opetovano dokazuje. Na jučerašnjem sastanku Povjerenstva za provedbu Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije, predsjednica Povjerenstva Dijana Vican nije smijenjena, unatoč tomu što je neovlašteno osiromašila Akcijski plan provedbe Strategije obrazovanja, znanosti i tehnologije  reducirajući ga za čak 66% mjera orijentiranih na marginalizirane i ranjive skupine poput romske djece i djece s teškoćama u razvoju. Vican je zadržala svoju poziciju iako je na višesatnom sastanku odbačen njezin prijedlog Akcijskog plana te je usvojena metoda izrade novog Akcijskog plana i unatoč tomu što su brojni članovi Povjerenstva uputili prigovor na netransparentnost rada Povjerenstva. U nekoj drugoj zemlji demokratskog predznaka, ovakva bi priča vodila samo jednom završetku – Dijana Vican više ne bi bila na poziciji predsjednice Povjerenstva. Vican bi trebala podnijeti ostavku zbog etičkih i profesionalnih razloga, a kada to već ne čini, ostavka bi joj trebala biti uručena.

Read more

Ima li nade za provedbu obrazovne reforme bez slobode djelovanja?

Ima li nade za provedbu obrazovne reforme bez slobode djelovanja?

Premijer Plenković 13. lipnja je potvrdio opravdanost sumnji kako novoimenovana ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak neće imati odriješene ruke, već će on kao kapetan broda kormilariti brodom zvanim obrazovanje. Posljednjih 27 godina, a posebice posljednjih dana, za vladajuće je obrazovanje ništa manje nego trgovački brod koji prodaje maglu upakiranu u inovativna rješenja iz Švedske.

Naime, odgovornost premijera je da vodi Vladu koja poštuje zakone i provodi strategije donesene u Hrvatskom saboru pa tako i Strategiju obrazovanja, znanosti i tehnologije, čiju provedbu treba vratiti na pravi kurs.  Premijer tim poručuje kako Blaženka Divjak, unatoč kompetencijama i referencama, neće imati mogućnost upravljati odgojno-obrazovnom reformom po principima transparentnosti i neovisnosti. Stoga je potrebno upitati, prijeti li obrazovanju novi brodolom, zbog ponavljanja nedemokratskih i netransparentnih procedura i tako stvorenih tijela koje su cjelovitu kurikularnu reformu stavile u službu jedne isključive ideologije?

Read more

Kurikularna reforma na klimavim nogama i u plagijatorskim rukama

Kurikularna reforma na klimavim nogama i u plagijatorskim rukama

Imenovanjem nove voditeljice Ekspertne radne skupine dr. sc. Jasminke Buljan Culej, dosadašnje savjetnice ministra Barišića, Ministarstvo znanosti i obrazovanja ozbiljno je ugrozilo načelo neovisnosti i stručnosti Cjelovite kurikularne reforme.

Odabir nove voditeljice Eskpertne radne skupine, dr. sc. Jasminke Buljan Culej, je egzaktan primjer netransparetnog i političkog imenovanja. Prije svega, članovi Povjerenstva za provedbu strategije znanosti, obrazovanja i tehnologije, koji su odlučivali o novom voditelju ERS-a, nisu na uvid dobili životopise i Akcijske planove kandidata, na temelju kojih su trebali donijeti odluku. Zatim, izbornu komisiju koja je odlučivala o užem izboru kandidata su, između ostalog, činili i dvoje kolega dr. sc. Buljan Culej koji sjede s njom u uredu. Konačno, novoizabrana voditeljica ERS-a je savjetnica ministra Barišića i time nije niti u kojem slučaju neovisna u cijelom procesu.

Read more